پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
در مسیر توسعه تجارت

در مسیر توسعه تجارت

- 1402/10/20

هیات اعزامی به پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور در وزارت صمت به گفتگو با مدیر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی در مورد گزارش سالانه تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، هیات اعزامی به پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور در وزارت صمت به گفتگو با مدیر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی در مورد گزارش سالانه تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

علیرضا جاوید عربشاهی در این نشست به ارائه گزارش سالانه تجارت الکترونیک پرداخت و گفت: خراسان رضوی ظرفیت بسیار بالایی در زمینه فروش محصولات به صورت الکترونیکی و هم اکنون رتبه سوم را در کشور دارد، البته با توجه به اینکه 9 درصد جمعیت ایران در این نقطه قرار دارند می‌توان با توزیع عادلانه فرصت‌ها به سمت رشد بیشتر حرکت کرد‌.

وی افزود: ظرفیت رشد سایت‌های دارای اینماد و فروش الکترونیک بسیار بالاست و در وزرات صمت برای رشد و تسهیل روند فروش الکترونیک اینماد خاکستری را اضافه کردیم تا مشاغلی که زیر صدمیلیون تومان در ماه درآمد دارند از طریق دریافت این اینماد در ده دقیقه سایت خود را راه‌اندازی کرده و کسب و کار را شروع کنند.

عربشاهی تصریح کرد: در رابطه با ارزش و تعداد کل معاملات تجارت الکترونیک، خراسان رضوی در مجموع 1 درصد کل کشور را در بر می‌گیرد.

خدمات فناوری اطلاعات، تجهیزات و ماشین آلات،کالاهای خوردنی و آشامیدنی، محصولات شیمیایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و سایر زمینه‌ها دسته بندی جمعیت شناسی این سازمان بوده است.

دانلود پیوست خبر ایمان شریعت ایمان شریعت سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری سعیدی مقدم سعیدی مقدم